Į ką atkreipti dėmesį renkantis monitorių žaidimams

Kaip išsirinkti monitorių

Pirmiausias ir svarbiausias kriterijus, kurį reikia apmąstyti, žinoma, yra ekrano skiriamoji geba. Kompiuteriai, skirti žaidimams, yra tokių raiškų:

  • 1080p (Full HD)
  • 1440p (QHD/2K)
  • 2160p (UHD/4K)

Didesnė skiriamoji geba reiškia didesnį pikselių skaičių, tokiu būdu detalės atvaizduojamos geriau ir vaizdas yra aiškesnis. Vis dėlto, dažniausia priežastis, kodėl daug žaidėjų nesirenka QHD ir UHD rezoliucijos yra programinės įrangos apribojimai. QHD palengva tampa naujuoju standartu, kuris gali išlaikyti stabilų 30 FPS žaidžiant vidutinės klasės žaidimų platformose. UHD yra visai kas kita, nes tik galingiausi šiuolaikiniai grafikos apdorojimo įrenginiai (GPU) gali apdoroti 30 FPS ir, tikimasi, pasiekti 60. Todėl, prieš apsispręsdami dėl rezoliucijos, įvertinkite savo grafikos apdorojimo įrenginio (GPU) galią ir tai, ko pageidaujate – našumo ar vaizdo kokybės. Dažniausiai mes patariame rinktis didesnę rezoliuciją (QHD arba UHD), dėl to, kad ši savybė labiau orientuota į ateitį.

Atnaujinimo dažnis

Monitoriaus atnaujinimo dažnis matuojamas hercais (Hz) ir jis nurodo, kiek kartų per sekundę monitorius gali atnaujinti rodomą vaizdą. Jis taip pat nustato, kiek kadrų per sekundę gali parodyti monitorius.

Gali būti tokie atnaujinimo dažniai:

  • 60 Hz
  • 144 Hz
  • 240 Hz

Svarbu įsidėmėti, kad didelis atsinaujinimo dažnis neturi jokios reikšmės, jei jūsų GPU nėra pakankamai galingas, kad apdorotų reikiamą kadrų skaičių per minutę.

Taigi, prieš apsispręsdami, pirkti 144 Hz ar 240 Hz monitorių, įsitikinkite, kad grafikos plokštė gali paleisti žaidimus tuos, kuriuos norite, esant tokiai aukštai rezoliucijai.

Ekrano dydis

Ekrano dydis nėra toks svarbus kaip monitorius, nes į jį žiūrėsite iš arti ir ekranų skirtumai yra gana nežymūs.

Šiandien populiariausi 21 – 27 colių ekranai, kadangi jie patogiausi vaizdo kokybė ir žiūrėjimo prasme. Jei ekranas didesnis, į jį reikia žiūrėti iš didesnio atstumo, mažesnis nebus toks patogus dėl aukštos rezoliucijos.

Tik nuo jūsų priklauso, kokį ekraną pasirinksite, nors jei norite 1080p monitoriaus, geriausia nesirinkti didesnio nei 24 colių, kadangi mažesnis pikselių kiekis neišvengiama sukels netinkamus vaizdo iškraipymus.

Jungtys

Šiuolaikiniame monitoriuje yra šios išvestys ir įvestys:

Ekrano lizdas 1.4 – geriausias pasirinkimas vaizdo/garso perdavimui kompiuteryje.

HDMI 1.4/2.0 – nepalaiko aukštų atnaujinimo dažnių kaip ekrano lizdas, tačiau tai yra protingas vidutinio lygio sprendimas, taip pat perduodantis vaizdą ir garsą.

5 mm garso išvestis – sukurtas kaip patogesnė ausinių ar garsiakalbių prijungimo prie monitoriaus priemonė, vietoj to, kad būtų jungiama prie pagrindinės plokštės galinio skydelio ar korpuso priekinio skydelio. Bet to, monitorius taip pat turi 3.5 mm garso įvestį ir vieno ar kelių skirtingų tipų USB prievadus. Yra ir kitų tipų jungčių, kurios gali būti monitoriuje, tačiau anksčiau nurodytos yra pačios svarbiausios. Vaizdo ar garso suderinamumas neturėtų būti problema, nes daugelyje grafikos plokščių yra bent vienas ar keli ekrano lizdo arba DMI prievadai ir jie gali perduoti garsą. Vienintelis dalykas, kurio nereikėtų pamiršti, ar yra kokių nors USB įrenginių, kuriuos ketinate prijungti tiesiai prie monitoriaus.

Reagavimo laikas

Pikselių atsako trukmė matuojama milisekundėmis (ms) ir parodo, kiek laiko vienam pikseliui reikia persijungti iš juodos spalvos į baltą arba perjungti skirtingos pilkos atspalvius. Kokią tai turi reikšmę žaidžiant? Kuo mažesnis atsako laikas, tuo sklandesni kameros judesiai. Kita vertus, didelis atsako laikas sukelia judesio neryškumą, nes pikseliai neturi pakankamai laiko, kad perjungtų spalvas kai kamera juda sparčiau. Kita problema yra pašaliniai vaizdai – tai yra šių dienų televizorių problema.  Kaip jau minėta, TN plokštės palaiko 1 ms atsako trukmę, o IPS plokštės – tik 4 ms. Koks bus jūsų pasirinkimas priklauso nuo to, ar pageidaujate jautrumo ar vaizdo kokybės. Be to, galite net nepastebėti skirtumo tarp 1 ms ir 4 ms, nebent juos lygintumėte lygiagrečiai arba jau naudojate norėdami sutrumpinti atsako trukmę.

Galite pasidalinti mūsų strapsniu!
Taip pat skaitykite

Palikite atsiliepimą

avatar
  Prenumeruoti  
Notify of

Patiko straipsnis? Pasidalink juo su draugais :)